söndag 10 maj 2009

Fodervärd

Eftersom jag inte kan ha fler katter än fyra här hemma så kommer jag att få leta efter en fodervärd någongång i framtiden. Den dagen Astrid kastreras så kommer hon självklart att bo kvar här eftersom det är Lowas katt och hon betyder mycket för hela familjen. OM hon nu visar sig vara dräktig nu och hon får en kanonhona som jag vill behålla så tänker jag flirta med min mamma eller så har jag en jobbarkompis som ev är intresserad. Att ha en fodervärd är nog den perfekta lösningen för min del eftersom jag har så svårt att skiljas ifrån mina älskade katter och jag förstår att man inte kan behålla alla kastrerade avelskatter. Jag tycker det känns lite läskigt att leta efter en fodervärd som man inte känner. Är så misstänksam mot folk, ja att dom är supertrevliga när man träffar dom och sen när katten flyttar hem till dom så har dom gått upp i rök. Om ni förstår vad jag menar. Det kanske låter fånigt men det är nog bättre att vara lite misstänksam än att lita på alla. Jag minns när en kattungeköpare mejlade mig att hon var intresserad av en kattunge. Det var ett kort mejl och hon skrev att hon blivit rekommenderad mig av en uppfödare jag ser upp till. Jag var tvungen att mejla den uppfödaren för att höra om det var sant och det var det!! Jättekul! Bakgrunden till min misstänksamhet är nog att jag vid ett tidigare tillfälle fick ett mejl från utlandet som lät lite skumt där dom också blivit rekommenderade av en uppfödare. Fick sen höra att det var flera som hade fått det mejlet och att dom troligtvis var ute efter att tvätta pengar! Hua, obehagligt!
Det kommer förhoppningsvis inte att vara aktuellt i denna kull men sen så....Idag har jag Tiga på halvfoder hos Anette och Tessan. Dom känner jag så det känns tryggt!
Fick sms om att Lady Soraya har fått ordning på kisseriet, skönt!!
Den glada nyheten får avsluta dagens inlägg. I morgon blir det vägning!!!TJOHOOOOOO!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar