torsdag 21 maj 2009

Lugn dag

MMmmm det är så skönt att vara ledig på en torsdag och sen veta att man ska vara ledig ända till på söndag, härligt! Katterna har mest legat och sovit, särskilt Astrid. Själv går jag och hoppas på att hon ska börja löpa. Tjatig, jag vet :) Ett bra första tecken på att hon är på G är att Loke brukar lukta henne i baken. Jag håller koll! Nu är det iallefall nästan bestämt att jag ska få hankissklumpar av Elin på tisdag. Det ser jag fram emot. Det ska bli extra intressant att se om det får henne att börja löpa.
Astrid sov tom när dom andra katterna fick rå fläskfilé. Nog för att hon är kräsen men hon lyfte inte ens ögonbrynet *haha* Dom andra är också ganska kräsna men rått kött går alltid ner.
Min mamma och hennes man har en hona, Disa, från Astrids första kull. Dom åkte ut en tur med båten idag och Disa fick följa med. Disa är jätteduktig på båten och går snällt i sele när dom har lagt till vid en ö och ska gå runt och kika lite. En riktig öluffarkatt :)
Trevlig helg!
Kram M

1 kommentar:

  1. ja ska brja sammla i morgon så dom är färska =) jag har ett tillfälligt nr då ja håller på att byta abonemang men borde ha mitt gammla vanliga på måndag senast, nu ska ja och mille-fjonken sova :)

    SvaraRadera