lördag 9 maj 2009

Rådjur!


Jag har alltid gillat rådjur tills den dagen då jag flyttade ut på landet. Dom är jättesöta MEN usch vad dom kan göra en ledsen när dom äter upp nästan alla växter man har i trädgården. Tänk om dom ändå hade tyckt om maskrosor....I morse när jag stod och borstade tänderna så tittar jag ut genom fönstret och ser ett rådjur stå och tugga förfullt. Jag hann tänka "Åh ett rådjur" tills jag insåg att den stod och åt på mina perenner!!!!!Öppnade fönstret, då sprang den sin kos. Vi har ett gäng på tre stycken som brukar passera våran tomt på fram och baksidan. Det är väl säkert för att vi har en sådan bra buffé med växter ;) Nu börjar jag att lära mig vad dom inte gillar *hehe* Det hade varit kanonbra om Gangster och Loke kunde skrämma iväg dom men icke...
Astrid har mest legat på soffan i solen och njutit medans Atlas har sprungit ut och in på balkongen. Nu längtar jag tills på måndag då jag ska väga henne. Det är inte ofta man längtar till på måndag *haha*
Idag går mina tankar till Anns ragdoll Lady Soraya. Hon har haft lite problem med kisseriet så hon var till Ulltuna idag med henne där dom tog blodprover. Det visade att hon har lite dåliga värden på njurarna och så fick hon antibiotika. På tisdag ska hon dit för att röntgas. Jag återkommer med hur det har gått!
Tjingeling!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar