måndag 11 maj 2009

Namntema och vikt

Jag och mina namnteman *hihi* Det är så kul att fundera på namnteman. Ett namn jag gillar skarpt är Titan. Men jag har kommit fram till att det låter mer som ett namn på en maffig maine coon. Någongång kanske jag får glädje av det fina namnet ;) Jag har lyssnat en del på Rix FM och där har dom haft en tävling där man ska gissa på ifall namnet dom säger är en ängel eller en demon. Där fick jag en ny idé på ett tema och det är namn på Djävulen på olika språk. Djävulskullen!! Namn jag gillar på djävulen är Lucifer, Diablo och Devil. Devil låter lite mer som ett hundnamn....visst är det snygga namn??! Frågan är ifall någon tycker att det är så kul att ha ett stamtavlenamn som betyder Djävulen. Det roliga skulle ändå vara om man fick tre hanar: Devil, Diablo och Lucifer och en hona som heter Prinsessan!! Jag gillar idén men vågar jag.........Eller är det kanske namn åt en maine coon kull, dom har ju som sagt oftast lite tuffare namn och Ragdolls mer söta. Det kanske är dags att bryta trenden *haha* Annars har jag redan ett färdigt, snällt tema som väntar.
Nu har jag vägt Astridgumman och vågen stannade på 4,560kg så nu är det bara att vänta en vecka till. När jag lyfte upp henne tyckte jag att tuttarna kändes fylligare men inga hallon syns. Hursomhelst så har jag tagit semester när det beräknas. Det känns bra!
Ha det så bra!!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar