onsdag 20 maj 2009

Ljus och vikt

Är det något jag älskar så är det att tända ljus! Det är så mysigt. Nu när det har varit några mulna kvällar så har jag passat på att tända massor med ljus. MMmmmmm. Mest värmeljus i lyktor på väggar och i taket förståss. Jag har fyra ljusstakar med kronljus. Dom står på köks och vardagsrumsbordet så att jag har koll så inte katterna blir svedda. Min erfarenhet är att små ljushållare med värmeljus på bord är värst för att dom är lätta att lägga svansen över. Kronljusen är mer intressanta att lukta på.
Vikten den här gången handlar inte om Astrid. Nej, henne har jag slutat att väga. Utan jag fick sms av Ann igår, hon hade vägt Oscar ( Naish ) och han vägde 3,680kg och är 6 månader. Det är en bra vikt! Mamma Astrid vägde lika mycket när hon var 1 år fö att ha något att jämföra med.
Nu är det jättedimmigt ute, vackert. Ska åka lite tidigare till jobbet och ta med kameran så ska jag se om jag hittar något vackert att fota i dimman. Om jag gör det så kommer bilderna ikväll.
Ha en bra dag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar