tisdag 19 maj 2009

Otålig!

Dom som känner mig väl vet att jag inte har ett sånt bra tålamod *hehe* Jag vill att saker ska ske NU och inte om en kvart eller någon annan dag. Tålamodet har ändå blivit bättre sen jag blev mamma. Tur det! ;) Kanske att det har att göra med att jag är stjärntecknet vädur. Vet flera som är vädurar och inte heller har så bra tålamod. Nåt måste man ju skylla på, eller hur!
Nu när jag vet att Astrid inte är dräktig så vill jag ju självklart att hon ska börja att löpa nu, idag, på en gång. Men icke. Det är inget jag kan göra så mycket åt utan bara vänta och vänta och vänta. Så kom jag på den briljanta idén att lägga ut en tråd på Ifokus forumet om ifall man kan få en hona att börja löpa. Jag har hört att man kan det men minns inte hur. Har fått svar, forum är verkligen bra. Några intressanta svar var att ta en kissklump från en fertilhane och lägga i lådan och sen var det något medel man ska ge i nästan en vecka. Det senare är jag lite tveksam till men ska kika i hälsokostbutiken. Kissklumpen känns mer naturlig. Har för mig att jag har läst att man kan lämna honan till hanen och då kommer hon igång. Det skulle säkert vara ok för Martina men jag skulle längta ihjäl mig efter Astrid så det alternativet går bort.
Nä, det är bara att gilla läget. Det finns ju honor som löper EN gång om året, där kan vi prata om lång väntan! Det är inte så synd om mig som jag tror men nu är jag bebissjuk!!! Vill ha lite liv och fart här hemma. Gänget här hemma äter och sover mest. Det har hänt att Atlas sprungit efter en boll men mycket mer är det inte. Men gosa det kan dom, MASSOR!!!!!!!'
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar