fredag 22 maj 2009

Jag ska aldrig mer klaga ;)

Måste bara berätta. I morse kom jag på den briljanta ideén att ta en gruppbild på mina fina katter. Annars brukar det vara kattungekullar jag har tagit gruppbilder på. Att ta gruppbilder på ett gäng kattungar är mycket tålamodsprövande men tillslut brukar det funka med utröttning. Nåja, så var det dags för vuxenkattsfoto. Tommy och Lowa hjälpte mig att samla ihop katterna i soffan. Tommy sa på en gång att det inte skulle fungera. Mutter mutter, jag skulle allt visa honom! Gangster var först på plats i soffan. Hämtade Atlas, så ner i soffan. Medans jag gick efter Loke hör jag Tommy säga till Lowa att hämta Atlas som har hoppat ner. Tillslut satt Gangster, Atlas och Loke på plats. Loke var måttligt road och fräste till Atlas. Nu var även Astrid på plats! Yes! Tommy höll en hand på Atlas och Astrid som var på språng. Backade bak för att kunna få med alla på bild. Ok Tommy, släpp!!!!!
Ähhhhh, vart tog dom vägen?! Jag hann inte ens trycka på knappen förns Atlas och Astrid hade dragit, suck. Jag gjorde inget nytt försök, jag vet att det inte kommer att funka. Med tre kastrater som knappt tittar åt leksaker, vippor och en fertil hona som också är måttligt intresserad så är det kört. Loke och Atlas har aldrig varit superpolare så att få dom att sitta snällt sida vid sida.....näe...det borde jag ha förstått! Hursomhelst så var det värt ett försök =)
Jag ska aldrig mer klaga över att det är svårt att fota ett gäng kattungar för att det är " a piece of cake " om man jämför med att fota fyra vuxna katter!
Nu längtaar jag till på söndag då det bär av till Hälsingekattens utställning!
Ha en bra fredag!

1 kommentar:

  1. Du fick lite motion iallafall hör jag! *fniss*
    Nä, det är inte lätt med gruppbilder. Hade varit kul att se bilderna ändå!! Tror de är rätt underhållande.. :)
    Trevlig helg tillbaka!!

    *tassar*
    //Tre katter + matte

    SvaraRadera