fredag 29 maj 2009

Fick ett mejl....


från en kattungeköpare som heter Hannah. Hon köpte Mistral från Astrids senaste kull. Mistral eller Agaton som han heter nu är en blå mitted med en färgad haka. Han och brorsan Fanatic ( Elvis ) var dom lugna i den kullen. Man satte dom på en plats i soffan och sedan satt dom snällt där tills jag lyfte ner dom. Han var även Lowas favorit eftersom han mer är gärna satt kvar i hennes famn när hon skulle titta på Bolibompa *Ler* Hannah berättade i mejlet att han nu väger 5 kg, han är 6 månader!! En riktig liten nallebjörn med andra ord. Han har blivit mer kräsen med maten, precis som sin mamma men är det någon han älskar i familjen så är det Hannah. Så fort hon kommer hem och in i rummet han är i så springer han fram till henne * Sötis * Jag minns när kattungarna var kvar i hagen. Då var han den som alltid stod på kanten med tassarna och pep tills vi lyfte upp honom, då blev han nöjd! SÅ sällskapssjuk har han alltid varit =) Trots sin färgade haka så har blivit utställd en gång. När jag anmälde honom var han nyfödd så jag visste inte om hans haka då. Hursomhelst så fick han en Superbedömning, domaren såg riktig besviken ut när han såg hakan. Det var ändå kul att få en bedömning! Nu lever han bara som en underbar sällskapskatt till Hannah. Hoppas att jag får åka under semester och fota honom lite.
Trevlig Helg!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar