torsdag 7 maj 2009

En maine coon kanske.....

Tommy har aldrig varit direkt intresserad av mina katter. Men är det en ras han gillar så är det maine coon. Jag tycker ofta att man hör att mannen i huset vill ha just en maine coon. Det är nog för att dom är stora och ser lite grymma/tuffa ut. Det var nog tack vare att han gillar maine cooner som jag den där dagen fick köpa Loke fast vi bara skulle ha två katter ;)
På Speedcats utställning så var det en Skitsnygg bruntabby maine coon som vann BIS-Kastrat. Han var så Jäkla snygg!!!!! Jag är Otroligt svag för bruntabby! När jag kom hem från utställningen så berättade jag om snyggingen för Tommy som svarade att "Ja, maine cooner är snygga. Man skulle ha en stor maffig som dom har hos Maffialigan. Fast dom är väl för aktiva för att ha som innekatter, det är lite synd" Det är den enda uppfödare han kan av alla raser *haha*. Genast började tankarna snurra runt i huvudet. Åh, jag kanske får ha en till katt om det är en maine coon. Tommy har sagt att gränsen är fyra katter och det får man ju respektera. Tycker själv att det är ett bra antal då vi inte bor så stort. Hursomhelst så kan man ju inte låta bli att fundera eftersom jag tycker maine cooner är otroligt snygga katter MEN hur är dom egentligen inne.....Loke klättrade nästan på väggarna och trivs mycket bättre ute. Det är den erfarenhet vi har.
Nej, tillslut kom jag fram till att ragdollen är min ras. Köper jag en maine coon i framtiden så blir det enbart till utställning och sällskap förståss. Tror jag........

3 kommentarer:

  1. Tänk om min karl också skulle kunna gå med på fyra katter.. Vilken dröm!! :)
    Hos oss är det faktiskt tvärtom. Husses gullegris är vår raggis Texas. Han är pappas pojk brukar han säga! (Fast jag vet ju att Texas älskar sin mams mest av alla :) )

    Tassar
    //Daniella och grabbsen

    SvaraRadera
  2. Här hemma går det jätte bra att ha dom inne. Men när det är fint väder så brukar dom få vara på balkongen, eller så går jag ut med dom i koppel :)
    dom klättrar inte på väggarna, *hahah* fast dom kan stå vid balkongdörren och mjaua när dom vill ut.

    // Nathalie

    SvaraRadera
  3. Tre katter: Vänta du ut din karl och flirta lite så får du snart också ha fyra katter *haha*
    Nathalie: Du får inte skriva så där då kommer jag ju att få ett VILL HA begär efter en maine coon :)

    SvaraRadera