söndag 3 maj 2009

Utställningsrapport och resultat


Jahopp då var man hemma igen. Fascinerade när man är på en kattutställning och ens egen katt är bland dom 10 första som blir bedömda och man tänker att det här blir en lååååååååång dag. Sen säger det bara poff! så är man hemma igen!
Ok, vi tar det från början :) Jag, Nathalie och Ann var på Speedcats utställning idag med Atlas och Naish ( Oscar ). Incheckning flöt på bra men BURR vad kallt det var inne i hallen!! Synd att man inte visste om det innan då hade jag klätt mig lite bättre. Det var 7 ragdolls Abs:ade av 22 st. Först ut var Naish som fick en kanonbedömning av Anne men Biv:et gick till Sky High´s sötnos Moment. En riktig nallebjörn med samma pappa som Astrid. Nom:et vanns av Mammas Mirakels lilla söta avkomma. Ja, sen var det över för Naish del den här gången.
Atlas hade Tellervo som domare och fick en helt ok bedömning men tyckte att han var lite torr på ryggen. Jag vet, stickelhåren! Jag gjorde så gott jag kunde ;) Han fick Hederspris så jag är jätteglad för det. I seniorklassen så var han den enda hanen som ställdes mot en birmahona som ofta vinner BIS Senior så chansen på BIS var liten. Atlas fick en kanonbedömning av den domaren, bättre än av Tellervo. Det hon hade önskat var en kraftigare haka. Det vet jag ju om ! Hennes allmänna intryck var: "Very Impressive mature male " =)
Det var en rolig och bra ordnad utställning.
Atlas sov i buren på vägen hem och sa inte ett ljud tills jag kör upp på grusvägen till vårat hus, då vaknar han till liv och vet att vi är hemma!! Sötnosen!
Får se om jag ställer honom någon mer gång.....kanske.....har iallefall inga planer på det nu.
Nu blickar jag framåt och längtar redan till nästa utställning!!!
Ha en bra vecka!!!
Kram

3 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS, så roligt och HP till Atlas också - jag tjohar hejarop här hemma! Synd att jag inte var där, men jag hoppas vi ses snart på någon utställning.
    Och lille Naish, ja han är väl inte så liten längre - såg ju honom i Östervåla.
    Kram från Lena

    SvaraRadera
  2. Stort grattis goa Atlas!! HP är inte illa!!
    Puss på dig från Daniella!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för era Gratulationer!!! =)

    SvaraRadera