lördag 2 maj 2009

Badning


Igår badade jag Atlas. Det var ett tag sedan så jag tänkte göra en ordentlig badning med inpackning och rubbet. Efter att jag hade kokat vatten till inpackningen så öppnade jag inpackningsburken och det var ingen rolig syn för den hade Möglat, urk! Den har några år på nacken men inte trodde jag att det kunde mögla. Sist jag badade en katt var en av kattungarna och det är lite pyssel med jamningar och smitningsförsök. Det var lite det scenariot man hade i bakhuvudet när jag skulle bada Atlas nu MEN Atlas är helt underbar att bada. Han har badat ett antal gånger så det är väl inte så konstigt. Visst, han försöker att göra sina rymningförsök men det är inte värre än att jag föser tillbaka honom. Föningen gick också bra. När jag har fönat och kammat honom ett tag så ser jag att hans krage har FÖRSVUNNIT!!! Den måste ha försvunnit ner i avloppet..Jaja, det blir till att fluffa extra mycket på söndag så att det ser ut som att han har en liten krage iallefall *haha*
Nu på morgonen, dagen efter badningen så är man väl aldrig riktigt nöjd med resultatet. Han känns lite torr på ryggen. Det blir till att plocka stickelhår ikväll. Nu skulle man ha en Zvezdan-pälsproffset till hjälp! =)
Idag blir det utegångsförbud för Atlas.
Håll gärna tummarna för oss i morgon. Det ska bli så kul!!!

1 kommentar:

  1. Vi håller tummarna!

    Nästan så man skulle ta en tur bara för o se Atlas, men är nog lite trött efter dagens utställning då vi inte var hemma förrän sju och försov oss en timme imorse så det blev lite stressigt kom 15 min innan incheckningen stängde. Vinnie fick sitt första cert så vi är nöjda med dagen.

    Lycka till imorrn, kram
    Sandr,a Buffe & Vinnie

    SvaraRadera