torsdag 14 maj 2009

Present

I morse när jag släppte in Loke och Gangster så hade Loke ( tror jag ) lämnat en present till mig på dörrmattan. En näbbmus!!!! Tack Loke men Nej tack =) Vad jag har hört så är näbbmöss giftiga, därför äter inte katterna upp dom. Jag får vara glad att det bara är möss han tar hem. Vänner har berättat om sina katter som har släpat hem både harpaltar och ormar, hua.
Efter frukosten gav jag Loke och Gangster fästingmedel, igen. Det räcker i 3 veckor innan det är dags för nya droppar. Dom fungerar riktigt bra faktiskt. Visst får jag plocka bort en fästing lite då och då men utan medel hade det blev flera varje dag. Grabbarna gillar att vara på åkern i det höga gräset och där gillar även fästingarna att vara. När Astrid var på dejt hos Ecco så hade Martina plockat bort en fästing på henne, isch. Annars är det lätt att se när dom kryper i den vita pälsen men den hade jag missat. En annan fästinghistoria var när jag och Ann var på utställning i Norge och jag sitter och kliar Atlas bakom örat och känner en fästing!!Inte bra! Snabbt tog jag bort den och så såg allt bra ut igen. Pinsamt det hade varit om domaren hade hittat den *haha*

Nu blir det inget inlägg förns på lördag.
Trevlig helg! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar