söndag 28 februari 2010

Utställning i Nyköping

Var ska jag börja....Jo, jag kan börja med att jag klantade mig och trodde att massor av raggisfolk som jag gärna ville träffa skulle vara på utställningen idag utan att ens tänka på att dom kanske skulle ställa på lördagen *mutter mutter* Det blev då en liten besvikelse men det är mitt fel. Vi tar det från början!

Ann och jag var på plats tidgt, som vanligt ;) Jag hade ingen katt med mig men Ann hade två, Trasan och Silver, så jag fick låna Silver av henne. Perfekt, särskilt med tanke på att han är en blå colourpoint som min Atlas! Allting flöt på bra, det var gott om plats i lokalen, bra ljudnivå och fina katter. Fick höra att det var ett gäng som skulle ABSa sina katter som hade varit där på lördagen pga dåliga väderförhållanden. Tråkigt men jag förstår dom.

Trasan fick sitt HP och i seniorklass blev han slagen av en läcker mainecoon hane. Inga mer vinstchanser för Trasan men sen var det Silvers tur. Han blev bedömd av Annette Sjödin. Han fick sitt cert mot GIP och vann BIV:et!! Jättekul!!! När domaren skulle ta ut sina nomineringar så var hon nog inte så nöjd med dagens katter för hon strök tre klasser dock inte kastrathane klassen. Hon ville se Silver igen och han blev NOMINERAD =) Tjoho!!! Ann har inte ställt Silver så mycket pga att han har varit lite blyg men idag var det inga problem, idag var det Silvers dag. Han gillar inte höga ljud och katter som fräser men vem gör det *haha*

Kastratpanelen vanns av S*Heros Dante som även vann BOB!! Inte illa!!!

Under dagen träffade jag Linda, S*Sprattelkattens som äger Fanatic från Astrids andra kull. Det var jättekul att träffa henne och att få se Elvis som han heter nu. Vilken myspropp han är! Fertil hane som bara sitter lugnt i sin mattes famn och väntar på sin bedömning. Valiumfasonerna sitter i *hihi* Han har utvecklats jättebra och profilen kommer mer och mer. Det som är synd är att han inte har mycket till päls att tala om men som kastrat så kommer det också ;)
Igår hade han fått en orättvis bedömning av Hannah Jensen som inte ens gav honom cert i klass 9 och idag blev han EX2, trots resultaten hade han fått fina bedömningar med orden att han är under utveckling.

Som jag skrev tidigare så flöt allting på väldigt smidigt och snabbt och strax innan kl 16:00 så var utställningen klar. Superbra när man har en bit att åka.

En halvtrött kattunge får avsluta veckans blogginlägg. Vi hörs i morgon!



Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar