lördag 20 februari 2010

Ändrade planer...

Den har dagen blev verkligen inte som jag hade tänkt =( Har sett fram emot att åka och hälsa på Nettan och Tigas kattungar hela veckan men nu ställer vädret till det. Visst skulle jag kunna köra till henne men det är dumt att chansa när dom varnar för halt väglag och snökaos på radion. SÅ nu har det blivit en hel del städning och tvättning i stället. Det blir en väldigt lugn hemma lördag, det är väl lika bra att ladda batterierna för i morgon kommer Lowas kompis förbi och leker och då blir det inte en lugn stund *haha*

I brist på vårtecken ute så har jag iallefall sett på mina olivträd att dom har fått en hel del nya skira blad, kul! Det är ett säkert tecken på att dagarna har blivit ljusare och längre när växterna börjar att vakna till liv. Har fyra olivträd hemma och ett på övervintring hos mamma i brist på plats. Ett av mina olivträd här hemma står i en sådan fin trätunna jag hittade i en butik i Norrtälje.





Det finns många produkter i affärerna nu i fina gammeldagsförpackningar som jag gillar skarpt. Köpte bla kakao och knäckebröd i den stilen. Det är knappt att familjen får äta av dom *haha*



För en tid sedan fick jag min svärfars skor från när han var liten . Ja, alltså det var så att jag fick syn på dom och sa att dom var Underbara och att jag gärna skulle vilja ha dom och det fick jag =) Dom är så fiiiiiiina!



Filmen Mamma Mia rullar på dvd:n nu, Lowa älskar den och det gör jag med. Härliga färger och fin musik gör mig på glatt humör =)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar