tisdag 9 februari 2010

Ändrade planer......

Enligt Sverak så får man ta tre kullar på två år och det har jag gjort med Astridgumman. Vid varje tillfälle har hon varit i god kondition och alla förlossningar har gått bra =) Hennes sista kull föddes i mitten på augusti. Just nu ger jag henne p-piller och det känns sådär måste jag säga. Jag har hört och läst om så många olyckliga fall där p-piller är inblandade =(

Min tanke var från början att jag skulle ta en kull på Astrid i höst och även då på Märtis när jag har gjort testerna. Som det känns nu så är det dumt att ha två kullar samtidigt även ifast jag inte har båda hemma. Jag tror det blir för mycket helt enkelt. Nu funderar jag på om jag inte ska para Astrid tidigare.....hon är absolut i kondition och går inte heller ner sig när hon har kattungar som många kan göra. Kanske att jag ska sluta med p-pillrena efter februari månad och sen får hon löpa en gång och sedan får hon åka på sin dejt med Frappe.....Åh jag har sådan beslutsångest ska ni veta!!!

Kan inte låta bli att tänka på vad andra ska tycka. Dom kanske tycker jag har kullar för tätt?? Fast å andra sidan borde jag känna min katt bäst och bättre kattmamma kan man knappast ha =) Hmmmmmm äsch, jag ska ta och fråga en duktig uppfödare som jag ser upp till när jag åker på utställningen i Nyköping.

Har tömt min bil nu. Jag hittade en massa gula kvitton som jag ska skicka till Royal Canine så att jag får en rabattkupong =) I bagaget låg ett stort paket Ever Clean kattsand som jag nästan hade glömt bort *hihi*
Vindrutetorkarna..???....näe jag vågade inte ;)

Kram M

2 kommentarer:

  1. Klart Astrid ska ha bebisar snart.Måste alla andra tycka och tänka.Vem vet bäst????????????????

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen expert på hur tätt man får ha kullar..
    Men det skulle vara mysigt med Astrid-bebisar igen! :)

    Ha det fint!
    //3 katter + mams

    SvaraRadera