lördag 6 februari 2010

Bilen

Igår var det tacoparty på jobbet efter arbetstid. Vi var tolv stycken som skulle vara med på roligheterna =) Det blev väldigt lyckat med lekarna, maten räckte och blev över men hellre det än att det blir för lite mat. Tolv var ett bra antal då alla fick plats runt bordet och kunde ha en gemensam konversation. Det var inga problem att hitta samtalsämnen att prata om och tiden sprang iväg, vi höll på till klockan elva och det är mycket sent för att vara mig. Särskilt när man har gått upp fem på morgonen *gäsp*

Ringde lack och plåtfirman som ska laga min bil. Dom berättade att kostnaderna för reparation skulle uppgå till ca 50 000kr så nu har dom tagit kontakt med mitt försäkringsbolag som ska bestämma om det är värt att laga den eller ge mig pengar för bilens värde så jag kan köpa mig en ny. Om jag ska vara ärlig så hoppas jag på det sistnämnda. Min bil har varit lite strulig med oljan osv så det skulle vara skönt att slippa. Nackdelen är att det kommer sluta med att jag måste ta ett lån....äsch det är fördelar och nackdelar med allt. Det blir som det blir och jag får svar på måndag em, längtar. Knäppt att längta till en måndag *haha*

Senaste rapporten om Tigas Trollisar är att det är 4 honor och en hane =) Kul, jag har ju alltid fått övervägande hanar. Apropå Trollisar har jag fått lite rapporter om Märtis. Hon växer så det knakar och är en liten Diva =) Har planer på att hälsa på i mars. Ska bli spännande att få se henne igen! Letar med ljus och lykta efter en stilig hane till henne och har fått tips om en snygg colourpoint. Hanen ska tydligen till utställningen i Nyköping så då ska jag passa på att prata med ägaren och ta mig en titt på honom. Ann har sett honom och säger att han är en pudding så det låter ju lovande.

Trevlig helg!!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar