onsdag 3 februari 2010

Låna ut Atlas???

En kompis på friskis och hennes familj är hundmänniskor. Dom äger två leonberger och en cockerspaniel. Underbara hundar alla tre =) Kompisens dotter har flyttat till Norrköping där hon ska plugga i ett par år framöver. Dotterns kille ska snart åka till Afrika och jobba och vara borta i tre månader vilket såklart känns som en evighet för henne. Hon saknar redan nu sina hundar och det sällskapet dom ger och det kommer inte bli mindre ensamt när killen också är borta. Hon har inte tid för en hund och funderar därför på en eller två katter. Hennes mamma frågade mig om jag hade någon katt som tillfälligt behövde omplaceras. Tillfälligt, sa hon för att dottern skulle få känna sig för eller om jag själv visste någon som skulle på längsemester el dylikt.

Den första jag kom att tänka på var Atlas. Varför, Jo för att han ska ha specialmat och sitt vitamintillskott varje dag. Det hade varit jättepraktiskt men mitt hjärta skrek NEEEEEEEEEEJ!!!!! Hur kan jag ens tänka så dumt?? Han är ju mitt allt! Jag skulle gråta floder om jag såg någon annan bära iväg med honom i en transportbur. Jag skulle sakna min väckarklocka som väcker mig samma tid varje dag, som tittar på mig med stora ögon när jag förbereder hans mat, som inte låter mig gå på toa ifred, som möter mig vid dörren varje dag, som som det finns mycket jag skulle sakna så den tanken viftade jag snabbt bort =)





Hur gick det sen? Dottern och hennes kille har ännu inte bestämt sig för ifall det blir två vuxna katter eller två kattungar. Han är en kattmänniska och jag tvekar inte en sekund på att vilka katter som än kommer att flytta in hos dom så kommer dom att få det kanonbra!!

Nu ska jag gå och pussa lite extra på Atlas !
Kram M

2 kommentarer:

  1. Hemska tanke att låna ut en gosemisse. Hade jag aldrig klarat. Å det gjorde inte du heller!!!
    Hur går det med nacken?
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  2. Det är klart mycket bättre, tack! Nästan helt bra faktiskt =) Men jag får nog vänta ett tag med att göra snabba moves om jag dansar eller allmänt fjantar runt hemma *hihi*
    Tack för att du bryr dig!
    Kram M

    SvaraRadera