lördag 13 februari 2010

Ledig fredag =)

I går hade jag tagit ledigt från jobbet-lyxigt! Vi åkte med familjen på en dagskryssning till Åland. Det blev en kanondag med god mat, shopping på taxfree och massor med lek i barnrummet för Lowas del. Billigt var det också, vi betalade bara för maten som blev lite drygt 400 kr för allihopa =)

Nu har jag pratat med mitt försäkringsbolag om bilen och dom kom med en ersättning som jag blev nöjd med - kul! SÅ idag har vi farit runt och kikat på volkswagen bilar. Jag vill absolut ha en likadan bil eftersom jag var så nöjd med den. En Polo. Efter lite letande så hittade jag en som inte var så dyr. Handpenningen är betald och förhoppningsvis så hämtar jag min silverbil på onsdag! Jippi!!! Jag längtar verkligen!

Här hemma har det småsnöat nästan hela dagen. Astridgumman ville prompt gå ut på balkongen, nja helst ville hon gå ut på baksidan men det vet hon att hon inte får men försöka kan man ju ;) Släppte ut henne och det tog inte många minuter förns hon stod och jamade högt utanför fönstret



Ja här hemma är det inte bara vi tvåbeningar som längtar efter våren. Katterna börjar nog också snart att ruttna *haha*

Avslutningsvis så måste jag berätta om när jag var i ett centrum idag. Då ville dom att man skulle göra ett smaktest för Omega 3 kapslar, en tuggvariant. Man skulle få en trisslott så det var klart att jag ställde upp ;) Det var två olika smaker och den första "Blä och Tvi" den var verkligen INTE god!! Det var svartvinbärssmak och jag gillar inte det annars heller så det förklarar ju saken *haha* Den andra vette tusan vad den smakade, nåt kemiskt men det skulle vara jordgubbssmak =S JAja, det var kul att testa och tro´t eller ej men jag vann 50 kronor på min triss =)

Trevlig helg!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar