söndag 3 januari 2010

Veckan som gått

Vilken kanon vecka det här har varit med lite jobb, god mat och kattungebesök!
Min mamma och hennes sambo kom hem från två veckors semester på Grand Canaria i onsdags. Under deras semester så bodde Disa hos goda vänner och deras schäfer Freja.


Disa

Vännerna har varit kattvakt åt Disa förut och det går hur bra som helst. Visserligen kan Disa ligga på en stol och så kommer Freja fram och nosar och får en fräsning till svar men värre än så är det inte =) Disa är också en riktig liten retsticka som gärna hoppar upp i deras säng där inte Freja får vara och sedan ligger hon där och psykar Freja och riktigt sträcker på sig för att retas.
Mamma hade lämnat en tunna med torrfoder. Vid ett tillfälle hade frun i huset inte satt på locket ordentligt. Nästa gång hon skulle ge mat var en hel del uppätet och hon tittade på Freja som såg skamsen ut. Den eftermiddagen och kvällen var Freja väldigt risig i magen och det blev en hel del små promenader och torka på golvet. Stackars Freja!

Igår em var jag på zoobutiken här i Åkersberga och skulle handla mat och kattsand. När jag står vid kassan hör jag en kvinna i 40-årsåldern som frågar vad man ska göra åt hennes katt som klöser på deras nya soffa. Hon ser riktigt irriterad ut! Biträdet försöker hjälpa henne så gott det går genom att berätta vad dom har för olika klösvarianter. Jag sticker in med att pappersklösbrädorna på matbutiken indränkta i kattmynta också är väldigt bra. Då tittar hon på mig och säger surt
" Det här är en utekatt och vi har kattlucka, dom ska inte behöva klösa inne!"
Häpen säger jag inget utan biträdet försöker förklara att även utekatter vill klösa inne. Det slutar iallefall med att hon köper en liten klösskiva som man hänger på väggen.
Hoppas nu att den lilla kissen klöser på sin nya bräda så att "tanten" blir glad *morr*

På nyårsafton var det väldigt lugnt med raketer här hemma i området. Loke är den som annars är lite rädd. Gangster bryr sig inte utan kan istället sitta i fönstret och titta på spektaklet. Raggisarna Atlas och Astrid blir lite vaktande och kan springa runt i huset och morra *hihi*



Jag har beställt en superfin kudde från en nätbutik till soffan, längtar. Det stod att leveranstiden var 2-5 dgr så förhoppningsvis kommer den nästa vecka =) Jag får ha ett inredningsinlägg sedan och visa min fina kudde ;)

Ha en bra vecka!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar