lördag 16 januari 2010

En vän när man är sjuk

Igårkväll när Lowa hade sovit ett par timmar så hörde man ljud innefrån hennes rum. Astrid sprang dit direkt. Det blev tyst igen ooch Astrid var kvar i rummet hos Lowa. Någon minut senare kommer Lowa upp och säger att hon har ont i magen. Jag bäddar ner henne i våran säng och ser att hon hulkar. Fort fram med handdukar och papper och sen kräks hon =( Hela tiden är Astrid i sängen och spinner som en tok. Det blev en låååång natt. Astrid brukar i vanliga fall ligga och sova vid mina ben men den här natten låg hon mellan mig och Lowa vid Lowas huvud och spann.
Det kallar jag en sann kompis som ligger hos en och kurrar så att man ska känna sig lugn och trygg =)
Minns när Lowa var en bebis, det var samma sak då. Ofta när hon var ledsen så kom Astrid springande till henne för att vara vid hennes sida.

För ett par år sedan så var jag kräkdålig i en vecka i sträck. Den som ständigt var vid min sida då var Loke. Låg jag på soffan, låg han på bordet framför mig. Låg jag i sängen så kom han och lade sig där =) Han lämnade mig bara för sin mat och sina toalettbetyr.

Katten - Människans bästa vän!!

Trevlig helg!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar