torsdag 28 januari 2010

Har blivit påkörd.....

av en buss bakifrån =( Jag tar det från början.
Var på väg hem från jobbet igår, släpper av en kollega vid busshållsplatsen. För att komma ut på E18 så måste man köra via macken och sedan stå och vänta för att få en lucka för att komma ut på påfarten till E18. Den sista biten måste även bussen köra för att komma ut på motorvägen. Jag står och vänta, det är snöoväder och det kommer bilar. Jag tittar till höger och så PANG!!!!!Det jag minns är att jag tittar upp, ser bilen åka lite framåt och jag skriker NEJ!!! Min första tanke var "Helvete!! Någon måste hämta Lowa från dagis". Ringer mamma som genast ställer upp, skönt då kan jag koppla bort det. Kliver ur bilen, chockad, börjar att frysa, är skakis. Tittar på min älskade bil som inte längre har någon bakruta, cd skivor har kastats runt i bilen och baklyktan på vänster sida är krossad. Ser även en rejäl buckla där bussen ha rkört på mig.

Antagligen så såg inte busschaffören mig utan tittade om det kom några bilar på påfarten så att han kunde köra ut. Han accelererade för att slippa behöva stanna och köra ut på påfarten och där stod lilla jag med min rödabil. Han såg mig inte, ändå har jag en röd bil som ska vara den bäst synliga färgen i trafiken.

Ringde min chef som jag visste var kvar på jobbet och som bor åt samma håll som mig. Hon kom genast och hämtade mig och körde mig till Danderyds sjukhus. Väl på DS så satte dom på mig en stödkrage och jag skulle ligga blickstilla i sängen. Det var hemskt!! I början fick jag nästan cellskräck =( Tur att min kära chef var med mig hela tiden annars hade jag nog blivit tokig. Efter många timmars väntetid så röntgades jag och TACK-och-LOV så hade jag inga hjärn eller kotskador =) Kragen togs av och jag var återigen FRI -Skönt!

Tillslut skrevs jag ut och vi kunde åka hem igen. Klockan visade på 23.30. Läggdags för längesedan *haha* Idag har jag en rejäl bula i bakhuvudet och det stramar lite i nacken på höger sida annars mår jag prima. Har pratat med mitt försäkringsbolag IF som har varit väldigt hjälpsamma, tack till dom!

Idag blir det VILA och i morgon ska jag hämta en hyrbil. Bor man som jag dvs på vischan så är man bilberoende.

Kram M

4 kommentarer:

  1. Usch vilken läskig olycka... tur att du känner att du mår bättre och ialla fall inte sämre idag.
    Ta det lugnt och vila kroppen ordentligt!

    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  2. Men lille vän! Trodde först att det var BARA du som blivit påkörd av bussen! Tur att du hade din bil emellan!
    Krya på dig och hoppas hyrbilen är en riktig Ferrari! ;)

    Kramar från oss!!

    SvaraRadera
  3. Men fy så läskigt! Förstår att du blev chockad. Jag satt på en buss som körde rätt in i förarsidan på en liten bil. Hela dörren blev helt intryckt och föraren mycket svårt skadad. Det var ingen trevlig upplevelse. Man är rätt liten i sin lilla bil när det kommer en buss!

    Hoppas du hämtat dig från chocken och mår okej nu!

    Kram

    SvaraRadera