söndag 24 januari 2010

Söndag

En vecka till har passerat och vi kliver raskare framåt mot ljusare tider - underbart! Middagen igår var jättelyckad med proppmätta gäster *haha* Det är väldigt gott när någonting är smördegsinbakat men Ojojoj vad mäktigt det är! Min magen stod i fyra hörn fast ändå kunde jag klämma i mig en hel del godis, märkligt ;)

Kattlivet här hemma är inte så spännande just nu, dom sover och sover och sover och ja nu vet ni - sover =) Utställningstarmen suger jättemycket, det var så längesedan nu. Jag ska i allefall följa med Ann på ragdollspecialen i Nyköping i slutet på februari, kul. Idag har jag faktiskt slängt iväg ett mejl till en uppfödare om att jag är intresserad av att låna hennes hane till Märtis *hoppas hoppas* . Det är visserligen inte aktuellt förns till sensommaren men jag tror att det är bra att vara ute i god tid. Apropå parningar som leder till kattungar som kom jag att tänka på Tiga som går i väntans tider. Det är inte långt kvar nu och jag har hört att hon är en riktig liten tjockis. Ska bli kul att se hur många som gömmer sig därinne =)

Har läst att kylan är tillbaka, hua! Vad trött jag är på vintern nu!! När jag duschade idag så sved då så in i bängen på mina händer för att dom var så torra =( Nu är dom insmetade med Helosansalva.

Nu ska jag iväg till Friskis och jobba i receptionen. Ett trevligt jobb med oftast väldigt glada och trevliga motionärer.

Ha en bra vecka!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar