onsdag 6 januari 2010

Äsch jag fortsätter...

Jag har blivit bloggberoende. Jag vill gärna skriva om ditt och datt men ibland kommer idétorkan och man känner äsch vilka tråkiga inlägg jag skriver, ingen orkar väl läsa om det här....Och så har jag för höga krav på mig själv, att jag vill skriva varje dag! Ingen av dom bloggar jag följer skriver varje dag och det gör mig inget så varför måste jag???

Äsch, jag fortsätter för att jag har blivit beroende men inte lika ofta ;)'

Precis som i övriga Sverige så är det svinkallt här hemma, minus 19 visade mätaren på i morse. Det var knappt att man hittade tempvisaren när man kollade på termometern *haha* Mina kära utekatter Loke och Gangster tycker att den här kylan suger!!!!! Dom vill gärna gå ut men när jag öppnar dörren så backar dom bak och springer in igen =) Så nu har jag fyra innekatter. Precis som det var tänkt från början och innan vi flyttade ut till landet. Man märker tydligt på loke att han inte varit ute många minuter sista dagarna för att han blir så rastlös. Springer fram och tillbaka. Jagar något skräp han har hittat på golvet och sitter och tittar länge i fönstrena. Det blir också en hel del bus med Atlas. Dom leker ofta arga leken. Inatt vaknade Tommy och då sitter Loke på hans nattduksbord och tittar på honom. Gissa om Tommy vaknade till *haha*
Gangster däremot, han tar det piano och sover och sover och äter. Han är klok han!

Igår var det prisutdelning på kändisjakten på jobbet. Alla lag hade gett en tia var och för det handlade jag pris på chokladfabriken. Det var stor poängskillnad på ettan och dom som kom sist så jag handlade ett röstpris också. Dom som vann hade 129 poäng!! Det var utklassning mot tvåan som hade 69 poäng. Vinnarna fick marsipangrisar och chokladdoppade hasselnötter och förlorarna med 21 poäng fick en varsin chokladklubba som man ska ha i en kopp varm choklad tills den smälter och sedan har man god chokladdryck =)

I morgon tänker jag bjuda på ett kanon recept på en Fransk chokladtårta som är Supergod!!! Perfekt att bjuda på när man får gäster och enkel att göra =)

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Klart du ska blogga.Det är alltid så roligt att läsa :-))

    SvaraRadera
  2. Va bra att du blivit beroende:) Alla svammlar väl lite men man får "skrivklåda" och då får man svammla runt lite. Jag tycker det är kul:)

    SvaraRadera