lördag 23 januari 2010

Halloj =)

Ursäkta mitt senaste tråkiga inlägg men man blir sååå ledsen när grejerna inte fungerar. Det gör det inte nu heller så det här får bli en textblogg.
Måste berätta om min pappa, han är så söt *hihi*
Till att börja med ska jag berätta att han vet ingenting om katter, raser osv. Pratade med honom i telefon i fredags då han berättar att dom hade haft en artikel om rasen ragdoll i Aftonbladet. Ja, det minns han, att jag har ragdolls =) Vidare berättar han att det stod att förra året registrerades det 1700 uppfödare av rasen ragdoll!!! Ok, sa jag. Det låter lite konstigt och väldigt mycket......Näe men det stod så sa han.
Han berättar också att han hade läst att det var bara ragdoll som var en raskatt alla andra var huskatter. Nä, men pappa du måste ha läst fel, flikar jag in. Alla blandraskatter är huskatter menar du väl?? Återigen fick jag ett NEJ, det var precis så det stod. Jag avslutar samtalet med att säga att den där artikeln måste jag läsa för det var väldiga konstiga fakta i den. Har hittat artikeln på nätet och JA, pappa har läst fel *haha* . 1700 var rätt antal men det gällde antal registreringar av ragdollkattungar och huskatter var katter utan stamtavla och inget annat ;) Jag ska slå en pling till pappsen i morgon och berätta vad det egentligen stod!!

Ikväll får vi gäster. Till förrätt blir det toast skagen. Varmrätten blir smördegsinbakad fläskfilé, hemmagjord klyftpotatis med sallad och bearnaisesås. Mastig mat så efterrätten blir kaffe och choklad =)

Trevlig helg!!
Kram M

2 kommentarer:

  1. Tack för igår. Det var jääääätttegott :-)

    SvaraRadera
  2. Den där menyn lät inte dum den!!
    Mumma!

    Tassar
    //Tre katter med matte

    SvaraRadera