onsdag 13 januari 2010

Husets Buse!!!

Då var man tillbaka till vardagen igen. Det gick snabbt! Inga röda dagar förns i påsk och då ska jag ju måla =)

Idag åkte jag igenom Djursholm. Djursholm, där nästan alla hus är Gigantiska och har ett staket av smide. Jag gillar verkligen att åka igenom där och titta på hus eller hus...ja palats kanske man ska kalla det. Det som slog mig idag är att man nästan kan tro att dom har en hemlig regel som gäller om man ska bo där och den regeln är att man måste äga någon typ av jeep. Helst av märket Volvo, Lexus eller Bmw. Där sprack det för mig som bara har en liten polo *haha*

Det har varit många inlägg om bustrollisar och med tanke på nattens händelse så kom jag på att vi har en fullvuxen buse här hemma som heter Gangster. Han är störst av mina katter, både till storlek och ålder men ibland undrar jag om inte han tror att han är minst ;) Vid ett tidigare tillfälle så satt han och åt på Lowas kladdkaka så fort hon vände ryggen till. En annan gång hoppade han efter efterrättstallriken som jag sträckte till min kompis så hon nästan flög upp i taket. Ja, oftast handlar det om att han är en mattjuv. Han är inte mager och han får mat så det räcker och blir faktiskt över men ändå sitter han och tigger om det luktar gott från köksbordet.

Tillbaka till natten som var.....jo jag vaknade av att jag hörde något gläfsande nedanför min säng. Öppnar ena ögat och ser att Gangster sitter och försöker tugga på min mobilladdare som laddar min mobil över natten. Drar ut mobilen och försöker somna om. På morgonen när jag ska dra ut sladden helt då ser jag att han har bitit av sladden!!!!!! *MORR och SUCK* Det är så typiskt Gangster, ingen annan katt i det här huset skulle komma på tanken. Vad trött jag blir!

Tack snälla Skat-Ann som försöker hjälpa mig med att få till mina bilder.....ska se om jag kan få hjälp i helgen av en kompis. Hoppas det!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar