söndag 10 januari 2010

Inredning

Ett av mina stora intressen är inredning. Min egna stil är vitt, nött, nytt, franskt...lite blandat kan man säga =) Eftersom jag jobbar med växter så har jag också ett gäng hemma som blir en del av inredningen. En häftig växt jag har hemma är denna som jag tyvärr inte vet namnet på



Jag har tre olivträd också. Dom får en tuff vinter hos oss eftersom vi har det så varmt inomhus. Det ultimata för ett olivträd är runt 10 grader på vintern. Ett eget orangeri skulle sitta fint =) Dom olivträd jag hade förra vintern fick tyvärr sköldlöss pga värmen men peppar peppar så har årets klarat sig än så länge. Bredvid mitt ena träd står min madonna som jag är så glad för!



Spets tycker jag är väldigt vackert och gamla trätrådrullar. Är ingen sömmerska själv men min mamma är så jag har fått ett par av henne och så hade jag turen att få några av Ann också, jättefina!! Jag tog bort tråden från dem och virade på min fina spets som jag köpt och la dom i en patinerad lerkruka. Då blev det så här fint =)



En annan sak man kan göra med spets är att knyta den runt en glasburk



Min kudde som jag har beställt från Tildas hus har kommit. Den låg i en liten kartong utanför dörren när jag kom hem i torsdags. Det kallar jag service! Det är så smidigt att beställa från nätet. Jag har blivit nöjd varje gång och även denna.





Trots att det är tjugonde knut på onsdag så städar jag ut julen idag. Ja, tomtar och granen har redan åkt ut men nu åker det sista dvs stjärnor och ljusstakar. Skönt att städa bort julen och blicka framåt mot ljuset! Idag ska jag titta på solfilmen på SVT, det måste väl ändå vara det bästa "programmet" som går *haha*

Kram M

2 kommentarer:

  1. Verkligen jättefina trådrullar, även om jag inte fattade vad du menade med 23??

    SvaraRadera
  2. *Haaha* Bra att du kom på vad jag menade ;)

    SvaraRadera