tisdag 12 april 2011

Trollis hos vet Anna Tidholm

Så var det dags för Trollis besök på Albano hos veterinär Anna Tidholm. Anna skulle med hjälp av ultraljud titta på Trollis hjärta och njurar så att dom var ok. Är dom inte det så ska man inte avla på henne.

Jag var verkligen nervös eftersom när jag sist genomgick sånt med en katt, S*Tillemora´s Diamant, så gick det inge vidare. Hon hade ett hjärtfel =(

Först vägdes hon och vågen stannade på 3,1kg. Trollis är ingen stor katt men det visste jag med tanke på att hennes mamma är liten. Därför hoppas jag på kattungar med Miltonia som är en stor kille! Undersökningen gick bra och Trollis låg blickstilla, det var en bra assistent ;)

Både hjärta och njurarna såg bra ut!!!!Ingenting att anmärka på!! Jag är så himlans GLAD!!!!!!

Nu är det bara att kopiera papprena och skicka in till klubbarna och sedan vänta på löp ;)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar