måndag 25 april 2011

S*Ace of Diamonds Corona

Det är min "lilla" avelshona, barnbarn till Astrid, som jag har hos en fodervärd. Jag har inte sett henne sen jag hämtade henne på tågstationen i Norrköping i januari så jag var väldigt nyfiken och förväntsfull när jag skulle hälsa på henne idag. Med mig hade jag min superkattkompis Ann T *hihi*

Jag blev INTE besviken! Hon har verkligen utvecklats till en stor, vacker kisse med kanon pälskvalité med lång buskig svans. Hennes fodervärd berättade att hennes temperament är super och det märktes direkt =) Väldigt trevlig och social.







Man får ändå tänka på att hon just nu är en tonåring men jag tyckte ändå att hon såg fin ut och jag tror att hon kommer att utvecklas fint =) Hennes stora minus är ögonfärgen men där får vi hoppas att vi hittar en hane med kanonfärg ;)





Jag tycker man ser lite mormor i henne ;)

Träffade även Märtis, S*Tillemora´s Diamant, hon är så otroligt lik mamma Astrid =)Men bilde rpå henne får ni se i morgon *hihi*

Det var en väldigt trevlig katt och fikastund och jag åkte därifrån nöjd =) Ska nog börja småtitta lite vad det finns för stiliga hanar därute. Tiden går fort och det är ju alltid kul att planera ;)

Kram M

3 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen roligt att se Elsa, och Märta också förstås. :-)
    Det var en trevlig eftermiddag med dig Maria, Lowa , Kristin och Inger.:-)

    SvaraRadera
  2. Söööta Elsa!!!
    Jag är verkligen jätteglad för att hon har det bra hos sina fodervärdar.
    Hoppas hon kommer att ge er många fina kattungar i framtiden!
    Kramar från Elsas "gammelmatte"

    SvaraRadera
  3. Hon är jättefin Maria! :) Ögonfärgen är som du säger inget vidare, men hon har ett väldigt fint uttryck och är jättesöt! Stort lycka till med henne. :) Kram!

    SvaraRadera