fredag 8 april 2011

Skrev jag 5 stycken...;)

Typiskt mig att ha så bråttom att vilja berätta om kattungarna ;)

Ett par timmar efter den femte kattungen så föder Astrid två kattungar till i rask takt efter varandra!! Efter att ha fött dom hoppar hon snabbt ur lådan och den ena kattungen hänger efter en kort bit i navelsträngen med moderkakan =(

Snabbt är jag framme och får bort moderkakan, inte det lättaste, jag är lite känslig men det gick bra. Torkade av kattungen och la den med övriga små som hade lagt sig i en hög =) Då ser jag den andre lille som ligger i ena hörnan, stel...den vad död och var det troligtvis vid födelsen. Kanske därför som Astrid snabbt ville därifrån. VAd vet jag.

Jag tog den lille livlösa kroppen och lade i en liten kartong. Lowa och jag gick ut i trädgården och begravde den och lade en blåsippa uppe på jordhögen och tog farväl . R.I.P.

Mitt i allt sorgliga så är jag så glad för den lilla högen med sex stycken. Den som föddes ett dygn före alla andra såg så klen ut men h*n har återhämtat sig väl och är nu lika stor som sina syskon =)

Lowa är så glad för kattungarna och vill gärna klappa och hålla. Hon är så duktig så det får hon gärna och jag lyckades ta några halvsuddiga bilder men det får duga idag =)







Det blir ett nytt försök idag =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar