lördag 30 april 2011

Blodgrupperad

Då jag köpte S*Krickelins Signe, Trollis, så sa uppfödaren att det nog är säkrast att jag gör en blodgruppering på henne eftersom det finns en liten risk att hon kan vara blodgrupp B. Har hon blodgrupp B så innebär det att hennes kattungar inte får dia dom första 18 timmarna. Det innebär att man måste passa honan så man är hemma när hon föder och att man ska mata dom små liven varannan timma. Om kattungarna diar blir dom förgiftade av mammans mjölk och dör.



Jag har varit med Trollis till en veterinär och tagit blodprov. Hon var sååå duktig min Trollis. Sedan skickades det iväg till ett labb i Finland där dom gör blodgruppering. Jag har faktiskt varit nervös eftersom jag har tagit beslutet att inte använda henne i avel om hon var blodgrupp B.

Fick svaret på mejl nu i veckan och Trollis är blodgrupp A!!!! Jippikajej!!! Vilken lycka!!! Efter regn kommer verkligen solsken =)

Nu ska vi bara vänta tills Trollis blir lite mer mogen och sedan på löp. Troligtvis tidigas i höst, vi får se =)

Kram M

1 kommentar:

  1. Ja det var väl verkligen skönt att hon hade A.
    Hoppas det blir något med vackre Mille sen :-)

    SvaraRadera