måndag 18 april 2011

sorg....=(

Tyvärr måste jag berätta att honan Mercedes har vandrat vidare...=(

Det var i lördags, jag bäddade rent i bolådan och alla var pigga och sov i en hög. Ett par timmar senare sitter Lowa vid lådan och säger att det är en kattugne som inte vill tutta. Jag går dit och kollar och där ligger Mercedes livlös!!! Jag blev så chockad, vad händer med mina kattungar. Sen den senaste dog så har jag verkligen vakat över dom tre som var kvar och tittat så att dom diar som dom ska.....
*gråter*

Jag har verkligen gjort allt jag kan. Eftersom jag har sett att hon har diat så har jag inte varit orolig. Hon hade även ökat i vikt...Ofattbart, hemskt...Det kom inga tårar...kändes overkligt. Ringer Ann och då brister det totalt, tårarna svämmar över och jag kan knappt prata.....

Jag har pratat med flera kattuppfödare med lång erfarenhet som har berättat för mig att sånt händer men ingen pratar om det. Varför, undrar jag. Det är ju inte deras fel..Men jag förstår för att jag känner mig Skyldig trots att jag inte behöver. Jag har gjort allt som står i min makt.

Stackars min älskade Astridgumman. Hon pysslar och donar med sina små på bästa sätt. Undrar ifall hon lider...*tårar*

Jag ber till gud att dom två som är kvar klarar sig. Lille Rolls Royce och brorsan som är lite mindre har fått ett nytt namn, Mini Cooper ;)

Hoppas verkligen inte att nån få vara med om samma hemska sak som mig...I början var dom sex och nu är dom två, Rolls Royce och Mini Cooper .

Kram M

9 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt. Jobbigt när man inte förstår varför. Och Astrid kan ju inte heller direkt berätta. Bara att hålla tummar och tassar för Rolls Royce och Mini Cooper (vilket gulligt namn förresten). Tröstekramar från oss

    SvaraRadera
  2. Nä, Maria! Finner inte ord hur sorgligt detta är :-( :-( :-(
    Håller tummar o tassar att de två andra klarar detta!
    Stora kramar till dig o Astrid

    SvaraRadera
  3. Guud vad tråkigt, lider verkligen med dig..=(
    Många kramar från Uppsala

    SvaraRadera
  4. Tack gulliga ni för eran omtanke, det behöver jag verkligen i allt detta tråkiga <3

    Anna-Karin, jag hör av mig till dig i slutet på veckan så håller vi tummarna!
    Kraaaaaaaaaaaam underbara NI

    SvaraRadera
  5. Ja nu håller vi verkligen tummar och tassar för de två pojkarna. Det måste gå bra, och INGENTING är ditt fel Maria.Jag vet att du gör allt du kan.Stor Kram från oss alla här, två och fyr benta.

    SvaraRadera
  6. Tack Ann för att jag har dig <3

    SvaraRadera
  7. Men nej!! :'( Så otroligt ledsen för din skull Maria. :( Hoppas innerligt att pojkarna får växa upp friska och krya. Blir än mer orolig för mina småttingar som ska födas nu, man känner sig så hjälplös. Massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Hej Maria
    Läste om glädjen över att Astrid blivit mamma till en stor fin kull och nu detta fruktansvärda som drabbat henne och er. Förstår att det känns otroligt ledsamt. Varmt lycka till med de två pojkarna som är kvar.
    Kram Susanne i Skåne

    SvaraRadera