torsdag 29 oktober 2009

Vikter

Idag blir Trollisarna 11 veckor och jag har vägt dom. Det är ganska kul det här med vikter tycker jag. Nu skriver jag för min egen del och om mina tankar även om jag kanske råkar skriva man istället för jag ;)
Vikter var det ja. Jag tycker det är superkul att väga Trollisarna, särskilt nu när dom snart är tolv veckor. Det är kul att se om vikten vid 12 veckorsålder har något att göra med ifall dom blir stora katter. Vissa säger att det är så och andra att det inte har någon betydelse. Därom tvistar de lärde!
Min egen erfarenhet är Gangster som vägde 2,2 kg när han var 12 veckor. Han hade Stora tassar och idag vid 8 års ålder är han en stor kille. Ok, han har något kilo övervikt men han är stor isig själv.
Loke vägde vid 12 veckors ålder ca 1,8 kg och han är medium stor. Han har inga kilon övervikt och väger ca 6,5kg. Så nog tycker jag att det stämmer ganska bra på mina killar här hemma med vikten.
Hursomhelst så är det ganska kul för tittar man på Trollisarna så ser Diamant helt klart ut att väga mest för att hon är så rultig. Ack så skenet bedrar, muskler väger mer än fläsk *hihi*
Grabbarna bus väger 1,8 kg och lilla Diamant på 1,55kg.

Jag förstår att ni är supernyfikna på vad det är i mitt paket som jag ska hämta, mitt pris från fototävlingen ;) Tyvärr, jag har inte hämtat det. Vi har en byggarbetsplats vid Pressbyrån och det finns bara en parkering där som ALLTID är upptagen, morr. Imorgon ska jag spatsera dit från en annan parkering när jag ändå ska träna. Så håll er till tåls *haha*

Kram M

2 kommentarer:

  1. Hur mycket väger Gangster idag?
    Blev så inspirerad av ditt inlägg att jag genast måste gå och kolla upp vad mina katter vägde som 12-veckors bebisar!! :)

    Kramar!
    //Matte Daniella

    SvaraRadera
  2. Hej Daniella!
    Ja, Gangster skulle tjäna på att gå ner max 1-2kg. Han väger idag 11 kg så säg att hans trinda vikt är 9 kg =)
    Obs!Fösöker få honom smal men han har varit matglad sen liten. Tack-o-lov är han ute och rör på sig så att det finns lite muskler också *haha*
    Kram Maria

    SvaraRadera