tisdag 27 oktober 2009

Blablabla

Idag fick jag ett sms från Mio att min soffa har kommit!!Jippi!!!Jag får tyvärr hålla mig ända till på lördag innan jag kan hämta den. Längtar som en galning =)
Har fått en vattenfontän av Ann som jag ska prova till katterna. Måste bara köpa en bricka först som den kan stå på så att parkettgolvet skyddas.

Tyvärr är det dåligt med foton på katterna nu. Det är så dåligt ljus när jag kommer hem från jobbet och det blir inga vidare bilder med blixten =(

Atlas är inte speciellt intresserad av sin mat, tyvärr. Jag ger honom lite rå köttfärs och rått kött så får han någonting i magen. Alla andra katter i det här huset är väldigt intresserade av Atlas specialfoder, är inte det typiskt! Morgon och kväll så får han en halv tablett antibiotika. Det är faktiskt ganska lätt att ge honom den. Jag har fått in tekninken nu kan man säga.

Astridgumman har börjat att löpa så det är highlife här på nätterna, gäsp! Mina tankar är att jag ska para henne nästa höst. Så nu hoppas jag att hon löper med lååååånga mellanrum så att jag slipper att ge henne p-piller. Det tar verkligen emot att ge henne det då jag har hört så mycket om katter som har fått det. Blir det outhärdligt så har jag inget val men det återstår att se. Min tidigare erfarenhet är att hon inte löper särskilt tätt! Astrid vrålar i högan sky och Trollisarna springer till sin mamma och undrar vad hon gapar om. Hon stryker sig mot allt och alla och Trollisarna fattar ingenting *haha*

På dan idag fick jag ett sms om att jag hade fått ett paket ifrån DHL som jag kunde hämta på Pressbyrån. Det är min vinst från forumtävlingen. Har sett fram emot det halva dan men tror ni att jag kommer ihåg att hämta det på vägen hem. NÄ! Då hade jag tankarna på annat. Jag har en och en halv mil att köra dit så jag sätter mig inte i bilen nu och hämtar det. Det är nackdelen med att bo på landet. Skulle även ha köpt kattsand men det glömde jag också bort! Det blir mycket att komma ihåg till i morgon =)

Ha en trevlig kväll!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar