torsdag 15 oktober 2009

1:a vaccineringen

Ikväll bar det iväg till veterinären med trollisarna utan Astrid. Så fort jag startade bilen så började grabbarna att pipa ynkligt. Ett tag så gjorde dom allt för att försöka bryta sig ut ur buren. Usch, det var så jobbigt att se, mitt hjärta gick nästan i tusen bitar. Jag försökte att lugna ner dom genom att prata lugnt och hålla handen mot buren. Det hjälpte faktiskt. Grabbarna lugnade ner sig. Diamant var lugn hela tiden. Hela hon är som en valiumkatt =) Alla Trollisar låg på rad i buren och tittade på mig medans jag körde och pratade lugnt. Tillslut somnade dom. Hämtade upp Ann på vägen som är så snäll och visar mig vägen till veterinären, tack! Väl framme så var dom nyfikna på vart dom hamnat. Ann vägde Trollisarna åt mig och deras vikter låg runt 1,4 kg. Dom fick en varsin spruta i nacken och sa inte ett pip och sen bar det av hem igen. Passade på att boka en ny tid om tre veckor. Trollisarna sov som stockar hela vägen hem, så fort vi var hemma och burdörren öppnades så var det fullt ös medvetslös *haha*

Nu längtar jag efter SRC´s klubbtidning!!!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar