onsdag 28 oktober 2009

Roliga saker folk säger...

Mina vänner och kollegor pratar gärna katt med mig. Ja, det är ju inte så konstigt med tanke på att det är ett stort intresse för mig och det vet dom. Jag har ju tom 6 tatuerade tassavtryck på mig, det säger väl allt ;)
När jag hör saker dom berättar för mig så kan jag inte annat än tänka "vad får folk allt ifrån?"

Ett exempel: en vän som har två utekatter berättar att hon har en oinbjuden katt som gärna kommer in genom kattluckan och äter upp hennes katters mat osv. Hon pratade med en granne för att höra om han visste vems katten var. Varpå han svarar:
" Det där är en ädelkatt så den kommer inte att klara vintern"
Min fråga, vad är en Ädelkatt???

Exempel 2:
Sitter och pratar om katter med en annan vän som också har katt. ( såklart ). Hon berättar för mig att hon har hört att ju mer vit en katt är desto mer inavlad är den!
Hmmmm, ok, fick tunghäfta!

Exempel 3: En vän och hennes kille var över i helgen på middag. Hennes kille berättar att han hade fiskat med en kompis som har Sibirisk kattuppfödning. Den uppfödaren hade också berättat att det bara finns två uppfödare av den rasen i Sverige.....
Jag har ingen koll på rasen men har svårt att tänka mig att det bara finns två uppfödare. Hennes kille kan ju ha hört fel.....Han berättade det iallefall innan whiskeyn kom fram *haha*

Ja, mycket ska man få höra innan öronen trillar av ;)

Har köpt kattsand idag men inte hämtat något paket. Det får bli i morgon då jag har mer tid.
Som så många andra så fick jag kattidningen Våra katter idag. Det var bilder på alla vinnande katter från Scandinavian Winner show. Det är så kul att titta och studera alla vackra katter. Extra kul är det att en ragdoll vann BIS hona.

Ha det så bra, tjingeling!

Kram M

1 kommentar:

  1. Haha! Ja som sagt; mycket ska man höra innan öronen trillar av! :-)

    Skulle gärna sett din min vid dessa påståenden! ;-)

    SvaraRadera