tisdag 20 oktober 2009

fortsättning

Nu har jag äntligen fått hem Atlas, min bebis!
Veterinären sa att det är en kronisk sjukdom. Dom fick inte bort alla kristaller. Det är stor risk att han får tillbaka kristallerna så jag måste hålla koll på att han kissar som han ska och att han dricker vatten. Fick recept på medicin som jag ska ge i tablettform i tio dagar. Han får from nu och resten av sitt liv inte äta någoting annat än ett särskilt njurfoder.
Ni kan gissa hur jag har gråtit på vägen hem från veterinären. Jag ringde hans uppfödare och åkte dit och grät ut och pratade om hur läget är. Det var skönt. Trots att han har fått all hjälp han kan få så känns det inte bra.....Jag har nu gett honom "sitt" torrfoder men han vill inte ha =( Nu var han precis på lådan och det hade bara kommit nån droppe. Jag är jätteorolig nu. Ska ringa Albano när jag har återhämtat mig och kan prata.......Ikväll ska jag vaka över varenda toabesök han gör. Läste i papprena att katter har jätteont när dom har det här, vill inte att Atlas ska lida.....
Ett tips till er med innekatter, köp en vattenfontän! Veterinären sa att dom är jättebra just för innekatter som inte dricker lika mycket. Porlande vatten lockar katten att dricka mer. Ni kanske redan visste det.......

Håll tummarna nu att Atlas får ordning på kisseriet.
Nu ska vi kämpa mot kristallerna!!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar