torsdag 22 oktober 2009

10 veckors Trollisar

Idag fyller Trollisarna 10 veckor!!! Vart tar tiden vägen???
Som ni förstår så har jag inte tagit några nya bilder. Det har varit en väldigt turbulent vecka det här =(

Diamant är väldigt olik sina bröder. Med brorsorna så är det fullt ös medvetslös som gäller. Lowa springer först med en papperstuss efter sig. Efter kommer Topas och Opal i full karrär. Diamant försöker att hänga med men oftast möter Lowa och grabbarna henne på vägen tillbaka och Diamant ser lite förvirrad ut, undrandes vilket håll hon ska springa åt. Alldeles nyss var dom ju på väg åt andra hållet *fniss*

Diamant är den av syskonen som gärna kan pipa lite när hon känner sig ensam. Oftast är det på morgonen när hon går förbi mig i köket. Hon piper när hon går förbi. Jag säger "Trollis" och hon stannar upp och sätter sig ner och tittar på mig. Så sööööööt så jag smälter. Hon kommer att få det perfekt hos sin nya familj där hon kommer att få ALL uppmärksamhet.
Topas är den busigaste av dom tre och han kommer till ett hem med två halv bröder som han kan busa med hela dagarna, perfekt.
Sist men inte minst så har vi Opal som är tuff men lite försiktigare än brorsan. Han kommer till ett hem där han kommer att bli högt älskad av en matte som jag vet längtar efter att få hem honom.

Det här är min tredje kull och jag har nog aldrig fått så många förfrågningar på kattungar som den här gången, vilket jag tycker är roligt!
Nu har mitt paket kommit ifrån Royalcanin. Det stod utanför dörren när jag kom en dag från jobbet. Det tycker jag är bra service! Kattungepaketen innehåller en fleecefilt, en påsväska eller vad man ska kalla det, provmatpåsar, kattungebok och två rabattkuponger på mat. Jag brukar även köpa lite leksaker och en kartong kattgodis. Den här gången har jag hittat på en annan bra grej *hihi* Fick ett jättebra tips av en jobbarkompis. Avslöjar vad det är när dom har flyttat.

Atlas är instängd på dagarna och när vi kommer hem så får han vara med oss. Idag var det fler kissklumpar i lådan =) Tyvärr så har han inte ätit idag heller men han dricker och det får jag vara glad för. Det enda han gör på kvällarna är att sova och sova och sova. Kan tänka mig att han hade svårt att slappna av på Albano.
Borta bra men hemma BÄST!



Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar