söndag 30 augusti 2009

Hemlis =)

Nu ska jag avslöja min hemlis *hihi*
Igår gifte jag mig med Tommy i våran trädgård!!
Endast våra föräldrar var inbjudna och min bästa kompis Annika. Mamma, hennes man Janne och Annika visste om det. Jag var tvungen att berätta för att dom hade planerat in annat den dagen och jag ville att dom skulle komma. Tommys föräldrar och min pappa med sambo visste ingenting utan trodde att det var en "vanlig" middag. Gästerna kom klockan tre och vi bjöd på välkomsdrink med tilltugg på baksidan. Vi hade väldigt tur med vädret med växlande molnighet och runt 20 grader. Jag såg att pappas sambo anade något men hon sade inget. Vigselförättaren Gerhard kom klockan fyra och var det några som blev rejält överraskade så var det Tommys föräldrar *haha*
Vi blev vigda på trappen till stugan som Tommy har byggt med dörren som jag skulle måla, om ni minns ;) Det blev tillslut Tommy som målade den.



Hjärtat har min gode vän och kollega Stefan gjort. Det hängde jag fram precis innan akten. Den är så fiiiin så den får hänga kvar där och påminna oss om våran dag!
Min ring är enkel slät med en liten sten i. Den ringen är verkligen JAG, enkel och praktisk =)
Vi tog mitt efternamn så nu kan jag titulera mig Fru Engström =) !

Kram M

12 kommentarer:

  1. Ja det var väl verkligen en hemlis som heter duga :-)
    STORT Grattis till er ALLA tre.
    Fantastiskt hjärta.

    Kram Ing-Marie.

    SvaraRadera
  2. MEN JÄTTEGRATTIS!!!!
    Vilken överraskning! Vad roligt!
    Jag får väl se ringen i morgon...
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. JÄTTE STORT GRATTIS!!!! det var verkligen ingen lite hemlis ;)
    Kram Nathalie

    SvaraRadera
  4. STORT GRATTIS MARIA!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken hemlis du höll på.Jätteroligt Fru Engström;-)Kram Ann

    SvaraRadera
  5. Tack gulle er för era gratulationer!!!
    Tänk att JAG kunde hålla mig för att berätta =)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Stort grattis från oss! :-)

    SvaraRadera
  7. ALLRA KÄRASTE GRATTISHÄLSNINGAR MARIA el. Fru Engström *stort fång rosor* Fast det har inte en susning mot det vackra hjärtat på den blå dörren.

    Men, Maria vilken hemlis.....hur kunde du hålla dig????
    Jag säger bara: Så häftigt!!!!

    Största Kramen till dig! (och gratta Tommy, till val av fru från brollekatt)
    Och när får jag se ringen då?

    SvaraRadera
  8. Grattis igen här direkt på din sida!!!
    Önskar dig all lycka till med kärleken till man, barn och fyrbenta!!
    Kramis/Yvonne

    SvaraRadera
  9. Stort Grattis!

    Vad romantiskt! O vilken hemlis *hihi*
    kram från oss!

    SvaraRadera
  10. Tack snälla ALLA för era Gratulationer!!!

    Stor Kram Maria

    Brollekatt: Du är för söt, nu har jag hälsat det till Tommy *haha*

    SvaraRadera
  11. Jag blev helt tårögd av detta inlägg!! Lät så romantiskt!!
    Jag är också gift! Vi gifte oss på skansen kronan i Göteborg! Också ganska romantiskt!! Men att gifta sig i sin egen trägård låter nästan ännu bättre! :) Stort grattis, frugan!!!

    SvaraRadera