torsdag 20 augusti 2009

Opal + vikter



Det här är lille Opal och han är redan en liten lortgris =) Nu när jag skulle fota honom såg jag att han hade lite smuts på sin kind. Det är rent i bolådan. Gör rent och det luktar lite bajs så troligtvis har han varit vid Astrids rumpa. Han skriker gång på gång efter sin mamma när jag ska fota honom och Astrid står bredvid mig och jamar högt och tittar olyckligt på mig. Blir snabbt klar och lägger tillbaka honom i tryggheten hos sina syskon. Precis som sin bror har Opal vitt på sina öron och kommer därför att säljas som en mysig sällskapskisse.
Honan Diamant ser inte ut att ha vitt på öronen, tur det eftersom jag hoppas på att behålla och ställa ut henne. Det är iallefall en bra start att jag vet att hon inte har vitt på öronen, nu är det bara att hoppas att hon är bra i typen.

Trollisarna fyller en vecka idag så jag har passat på att väga dom. Diamant vägde 224gr, Topas vägde 232gr och störst just nu är Opal som vägde 240gram =)

Avslutningsvis visar jag en hög med kärlek =)


Kram M

2 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar du har där hemma! Följer dem med spänning.
    Vi ses väl på söndag?

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  2. Visst ses vi på söndag!!!Det ska bli så kul =)

    Kram Maria

    SvaraRadera