lördag 1 augusti 2009

Regn och blåbär

Idag bar det av till skogen med Jennier för att plocka kantareller. Hon hade ett kanonbra ställe där hon hade plockat massor för två år sedan. Väl i skogen letade vi och letade men nej någon hade hunnit före. Jag gav upp ganska fort och plockade blåbär istället. Det fanns hur mycket som helst. Målet var att fylla min plastburk som jag hade med mig och så blev det =) Jennifer gav inte upp kanterellerna och hittade tillslut ett gäng. Hemma gjorde jag två stycken pajer, mums!



Det småregnade lite när vi var i skogen men det var bara skönt för då försvann myggen. Väl hemma igen så fick Lowa för sig att hon ville bada i sin balja på balkongen. Trots att det regnade =) Det såg faktiskt ganska skönt ut när hon låg där med sina solglasögon och vattnet rykte av värmen.



I morgon hoppas jag på lite sol så att jag kan måla dörren!

Kram M

2 kommentarer:

  1. Mums vad god pajen såg ut! Får man fråga vad du har för recept? Är lite trött på min "gamla vanliga" blåbärspaj! :)

    Hoppas dörren blir målad idag!
    Ta hand om er!

    //Tre katters mams

    SvaraRadera
  2. TAck du är snäll du!!Jag är ingen hejare i köket så jag gjorde en vanlig smulpaj från kokboken ;)

    SvaraRadera