söndag 2 augusti 2009

Bilen

Vindrutetorkarna har pajat på min bil, inte så kul!! Prova att köra bil när det regnar utan att sätta på torkarna så får ni se. Nu hände det bara en gång att jag behövde köra bil så men det räckte. Ringde verksta´n som visade sig ha semesterstängt, tur var det för i lördags kom jag på den briljanta idén att Anns Peter är ett meckarproffs så jag ringde honom. Han hade lust att hjälpa mig så jag åkte dit idag. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att han lagade den!!!!Utan att behöva köpa några delar, perfekt =) Vid sådana här tillfällen så är man väldigt tacksam för att man känner kunniga människor!
Tack Peter!!!
Vägde Astridgumman idag och jag tror hon har gått upp ca 1,3 kg sen parningen om jag minns rätt.....Nu är det iallefall bara en vecka kvar....iiiihhhh....det ska bli så kul! Ärligt talat så längtar jag mest efter att få höra vilka kön dom har. Jo det är så att jag har en expert som hjälper mig *hihi* På dom tidigare kullarna så har han prickat rätt så han har fått jobbet ;)
Har lite beslutsångest om jag ska måla dörren....det regnar......
Jag får passa på att önska er en bra vecka vare sig ni har semester eller jobbar som jag!
Tjingeling!!!
Kram M

5 kommentarer:

  1. Halloj!
    Hörrdu Maria hela min bil har pajat :-(
    Och då låter väl ett pat fjuttiga vindrutetorkare som ingenting ;-)
    Och du fick felet fixat utan att köpa en enda reservdel?
    Mitt kostade 80000:-
    Lite skillnad eller hur?
    Skämt åsido, ja du köra i regn utan vindrutetorkare är ingen rolig historia.
    Ja du och så var det jackan :-)
    Hade den med igår, ingen Maria :-)
    Jag ska till Uppsala på lördagen, du skulle dit på söndagen?
    Ska jag lämna den till Carsten?

    SvaraRadera
  2. 8000kr?!!!!Inte kul, stackars dig! nu känner jag mig helt plötsligt väldigt tacksam för att det BARA var vindrutetorkarna som hade pajat!! =)
    *haha* Ja jag hörde med jackan! Ja, du får gärna lämna den till Carsten! Tack snälla du för hjälpen =)
    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  3. Såg nu att du hade skrivit 80 000 kr men du menade väl 8000kr ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej jag menade 80000, det blev en ny liten Nissan Micra 2006 års modell, femdörrars med aircondition :-)
    Om du visste vad jag känner mig glad för den.
    Pussa Astrid och säg att det är bra att sova NU, snart sätter det igång :-)
    Önskar dig och Astrid all Lycka till.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. *Haha* Det borde jag ha förstått när det var du som skrev ;) Kul med en sån pass ny bil!
    Grattis till den!

    SvaraRadera