torsdag 13 augusti 2009

Kattungelycka!!!!!!



Inatt föddes dom, Astrids Trollisar. Dom hett efterlängtade små grynen!!!!Det var tre stycken som gömde sig i magen. Namntemat den här gången blir Ädelstenskullen! Vad tycker ni om det? Nu känner jag mig som Piff och Puff på julafton som vill berätta allt på en gång *Hahaha* Ok, jag tar det från början för er som orkar läsa!

Gick och lade mig vid 22 -tiden. Hade lite svårt att sova eftersom jag hade på känn att det var dags. Astrid och Atlas kivades i vardagsrummet. Tillslut gick jag och hämtade Atlas så att dom skulle sluta. Lade mig ner igen. Senare kommer Astrid och jamar mycket högt, inte som hon brukar. Klockan var runt 01:30. Tar med mig kudde och täcke och lägger mig på golvet utanför bolådan. Golvet är väldigt hårt så jag går efter en liten madrass som finns i Lowas rum och Astrid kommer jamandes efter. Skyndar mig tillbaka! Astrid har gått in och spinner och bökar. Jag försöker sova, vaknar till av att jag hör ett ynkligt piip. JIPPI, nu föder hon!! Var min första tanke och all trötthet var som bortblåst ;) Där ligger den lilla/e och Astrid tvättar och tvättar så att hon blir alldeles andfådd och flåsar som en hund. Låter henne vara ifred och lägger mig ner igen så att hon känner att jag finns där. Tittar till efter en stund och nu har det kommit två till, dom måste ha kommit mycket tätt. Astrid har fullt upp. Ser att hon sedan lägger sig tillrätta och dom tre små grynen hittar en varsin tutte och det där ljudet av smackandet...ja...det är så underbart sött att man blir alldeles varm ihjärtat =) När det är dags för mig att gå upp och äta frukost så följer Astrid med och jag passar snabbt på att bädda rent i lådan. Allting har gått jättebra och Astrid är en exemplarisk mamma!
Idag har det varit en låååång arbetsdag för mig, har tänkt på trollisarna hela dagen. Tommy och Lowa har varit hemma och vakat över dom. Kändes tryggt!
Namntemat på den här kullen blir efter Ädelstenar. Funderar på Topas, Opal och Turkos. Eller kanske Diamant, Smaragd och Rubin....I morgon får jag experthjälp med att se vad det är för kön på krabaterna. Är väldigt dålig på det så det är lika bra =) När jag vet könen blir det nog lättare att bestämma namn.

Här kommer några bilder. Dålig kvalitée men det får duga idag!!




Kram en mycket stolt Maria

8 kommentarer:

  1. Grattis till småttingarna! Förstår att du går i ett lyckorus :=) kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att allt gått bra. Heja Astrid!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till de små! Det blir roligt att följa de små liven! :-)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för era Gratulationer!!!
    Nu blir det garanterat mycket bilder i bloggen =)

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande!

    Vad roligt att trollisarna äntligen kommit!

    Kramar från oss o nosgos till Astrid o de små.

    SvaraRadera
  6. HIPP HIPP HURRA! Grattis Maria till dessa ljuvliga ädelstenar i dubbel bemärkelse!
    Duktiga mamma Astrid (puss till henne). Och så roligt det ska bli att följa dessa småttingar.
    De allra största kramarna till er!
    Tjoho så kul...det här var att läsa om.

    SvaraRadera
  7. GRATTIS till de små liven! och åh vad skönt att allt gick så bra :) Astrid är en riktigt duktig mamma.

    SvaraRadera
  8. Stort megagrattis till de små!! Äntligen!!! :) :) :)

    SvaraRadera