söndag 9 augusti 2009

Fräsets utställning

Ja, så då var det äntligen dags för utställning igen. Det var jag, Nettan och Ann som åkte dit med Oscar och Tiga. Vi skulle ha Hannah Jensen som domare och det var med skräckblandad förtjusning. Skräck för att vi var nästan beredda på att hon skulle såga Oscars vitfläckighet och Tigas små brister. Förtjusning för att hon är en bra domare som är mycket duktig på ragdoll. Det är också en domare som är väldigt rolig att lyssna på. Det var inte många ragdolls på plats, runt 15 st tror jag att det var. Hannah började med bruna bicolours som fick mycket beröm. Efter dom var det vi, blåbicolourernas tur. S*Sky High´s Hallelulia Moment var en av dom och han är en riktig snygging som Hannah föll pladask för. Han tog BIV:n och blev NOM. Jättekul!!!

Sen var det dags för Oscars tur, nervöst.....han fick en jättefin bedömning och ÄNTLIGEN fick jag höra det jag har tyckt hela tiden. Hon sa att han hade mycket bra ÖRON storlek och påpekade att många ragdolls idag har för små öron! Hon ville även se honom igen när hon skulle nominera vilket är kul för att Hannah tar inte upp alla bedömda katter till NOM som vissa domare gör. När det var dags för att nominera valde hon en skogis som hon tyckte var i SW klass.

Tigas tur, gulp! För att göra en lång historia kort så kan jag säga att även hon fick en kanonbedömning som jag är jättenöjd med!!! Det hon önskade är en högre panna och bättre ögonfärg. Så här skrev hon:

Typ: Ex storlek och typ, ex lovande prop, ex benstomme
Huvud: Lovande kinder, ex nosparti, ex haka, ex längd, profil ok, bra panna
Ögon: Fin färg, bra form, storlek och placering
Öron: Bra form och storlek, ok placering
Päls: Ex lovande kvaliteé o längd. Topp showpresenterad, ex färg och bra markeringar
Svans: Ex längd
Kondition: Ex kondition och temp.
Allmänt intryck: Fin ung tjej. Trevlig.

Summa sumarum så är jag super nöjd och det var en mycket trevlig utställning med många trevliga människor!!

Idag är det dag 63 och den enda kattungen som jag hittade i bolådan var en maine coon som heter Loke !!!!! *Ahahahhaha*



Kram M

2 kommentarer:

  1. Det låter ju som om det gick jätte bra för er! :) åhhh jag vill också åka på utställning, jag börjar få abstinensbesvär *hahaaha* (kanske inte riktigt abstinensbesvär men jag har inte varit med på utställning sen i våras.. och det var lääängesen!!) Så nu får jag verkligen hoppas att jag inte är sjuk eller ska göra något speciellt den tjugotredje :P

    Kram Nathalie

    p.s Loke den där bolådan är inte till för tuffa & stora maine cooner, den är till för Astrids små sööta ragdoll bebisar som kommer snart ;)

    SvaraRadera
  2. Jag saknade dig idag, du får som sagt ta och följa med nästa gång!!

    Loke bara inviger lådan litegrann ;)

    SvaraRadera