söndag 23 augusti 2009

CityCatClub

Ja , idag har jag, Tessan och Ann var på CCCs utställning med Naish och Tiga. Domare var Lone Lund och ni som har läst min blogg vet att det INTE är min favorit och jag har inte ändrat mig ;)
Naish fick en kanonfin bedömning, hon tyckte att han var jättebra i typen MEN han har för mycket vitt. Ok, det vet vi om men hans resultat tycker jag inte var rättvist med en sådan fin bedömning. Resultatet blev G1....har aldrig sett det förut och fick förklarat för mig att det är sämre än MB. Det är som att han inte ens skulle se ut som en ragdoll!!!Men varför ger hon det när hon på ren danska säger att det är synd på en sådan vacker katt!!. Juhas vackra Sunbeam som blev NOM igår fick samma resultat! Lone ville gärna ge BIV:en till Juhas katt men eftersom den har i hennes tycke för mycket vitt så fick ingen BIV.

Tiga fick iallefall EX1 men hon var tydligen på gränsen till för mycket vitt. Annars fick hon liknande bedömning som av tidigare domare med orden att hon är en mycket SÖT katt =)

En rolig händelse med Tiga var att hon var länge uppe hos Lone när hon babblade på om det vita hos ragdolls. Lone höll i Tiga och pussade henne flera gånger. När hon sedan släppte så sprang Tiga till sin matte. Såg ut som att hon tänkte " matte hjälp mig!!!!!! " *haha*
Annars så var det faktiskt en rolig utställning med trevligt raggis och maine coon folk! Ingen nämnd - ingen klämd.

Avslutninngsvis vill jag ge ett stort GRATTIS till Anns katt Trasan som blev NOM och fick 2 röster i panelen!! Jättekul!!!!!Jag hedrar honom med en bild på honom och hans lille kopia =)



Kram M

3 kommentarer:

  1. vad är G1 och MB? har aldrig hört talas om det förut..
    Kram Nathalie

    SvaraRadera
  2. MB är mycket bra och lägre än EX 1.
    G är godkänd och lägre än MB
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hihi, den där bilden är för härlig:)
    Kram/Tissin

    SvaraRadera