torsdag 9 juli 2009

Vikt och Rag-Times

Jag har fått ett bra tips som funkar och det är att väga en dräktig hona på dagen vecka 5 och sedan efter exakt en vecka. Man tar viktuppgången däremellan och delar med 50. Summan man får då är antalet kattungar i magen. Jag har gjort det på dom två tidigare kullarna och det funkar!! Jättekul, särskilt för en nyfiken person som mig =) Har inte vägt Astrid på länge, faktiskt, så jag tjuvstartade lite och vägde henne idag. Det var en glad överaskning, vågen stannade på 4,7 kg. Så mycket väger hon inte i vanliga fall så nog är stumpan dräktig =) På söndagkväll så är det vecka fem så då gäller det på riktigt.



Har precis tömt brevlådan och såg till min stora glädje att SRC´s klubbtidning Rag-Times har kommit. Bläddrade igenom lite snabbt och det verkar vara ett intressant nummer om bicolour som tema. Bilderna jag skickade in på Astrid var med på galleri sidorna, roligt! Funderar på om jag ska annonsera i nästa nummer för då finns det kattungar i huset =) Ska fundera lite.

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar