onsdag 8 juli 2009

Veterinärbesök


Idag for jag iväg till veterinären med Loke för vaccinering och rakning. Jag brukar åka till en privat veterinär en bit bort från där jag bor. Dels för att hon är billigare än Åkersbergas veterinärklinik, hon har drop in - helt perfekt och så är hon, Matilda, mycket trevlig.
Loke hatar att åka bil så det här var en resa som jag inte direkt har sett fram emot =(. Jag har iallafall lärt mig ett knep för att få in honom i buren, jag droppar ner honom när buren står på högkant. Det gick bra men så fort jag startade bilen så jamar han så ynkligt, jag lider med honom. Väl framme hos veterinären så visade det sig att han hade kissat på sig, stackarn. Matilda började med att raka bort lite tovor i ljumskarna som jag inte har lyckats få bort. Loke avskyr att bli kammad så det är oundvikligt att han får tovor, tyvärr. Loke behövde inte sövas. Han var verkligen duktig och fräste till lite men inget mer. Efter det fick han sin vaccinering innan vi åkte hem igen. På vägen hem sa han inte ett knyst.
Nu ligger han och vilar sig på balkongen. Skönt, nu är det ett år till nästa bilfärd =)
Kram M

5 kommentarer:

  1. Duktig Loke och så skönt Maria att få det gjort. Här hemma har Loke två stycken kompisar som verkligen inte gillar att bli kammade, Grizzly låter som om jag håller på att döda honom...stackarn. Det är inget roligt med kissar som behöver kammas och INTE gillar det.

    Jag har anmält till CCC på söndagen, det var väl då du skulle dit!

    Kram från Lena + en stor kram till Loke som var så duktig.

    SvaraRadera
  2. Tack Lena för ditt inlägg! Skönt att höra att det är fler som har katter som inte gillar kammen. Jag kände mig som en dålig matte när jag såg tovorna =( Nu är han iallefall fin!!
    Vad roligt att du har anmält till söndagen =) Då ses vi där, längtar!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Stackars Loke. Inte roligt när de inte gillar att bli kammade. Jag har också en sådan här hemma, Zammy, och tyvärr så är det ju han som är "luddrumpan" av de två och verkligen behöver bli kammad. Vi brukar dock till slut lyckas få bort alla tovor här efter lite jobb.

    Hur mycket rakar hon på Loke förresten? Får man se bild eller är han lite blyg nu när han är nyfriserad?

    SvaraRadera
  4. Halloj Mooch!
    Nu har jag in en bild på Lokes lilla mage. Det är inte så mycket som behöver tas men jag är glad att jag får hjälp med det!

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det inte är så mycket som behöver tas. Och det syns ju inte ens att det är gjort om han inte vräker upp magen...

    Nospuss till sötisen!

    SvaraRadera