lördag 18 juli 2009

Auktion på Gräddö

Äntligen blev det lördag och dags för mig och min kompis Jennifer att åka till en gammal hederlig bondauktion på Gräddö. Jag har verkligen längtat efter detta då det var många, många år sedan jag var på en auktion. Vi hade tur med vädret med klarblå himmel. Visningen började kl 10:00 och vi gick runt bland borden och kikade på alla grejer. Det som var intressant för min del var sockerlådor, en gammal stol och ett degtråg. Auktionen började och det var så mycket folk!!! En av alla människor som hade hittat dit var Robert Aschberg med fru. Han var ganska flitig med att lägga bud =) Själv så fick jag två sockerlådor. Stolen blev alldeles för dyr och tråget orkade jag inte vänta på. Den kändes inte så viktig. Jennifer var bara med som sällskap, gamla grejer är inte hennes stil.




Har inte bestämt ännu vad jag ska ha i dom men det löser sig *haha*
Efter auktionen bar det av hem till Anns föräldrars gård där hon hade zinkbaljor jag skulle få och ett gammalt fönster. Hon hade många fina grejer så förutom zinkbaljor och fönster blev det en vacker träkorg och en underbart rostig stormlykta!! Tack Ann!!





Den stora zinkbaljan blir kanon för Lowa att bada i på balkongen eller för nyfikna Atlas =)

Tack för en kanondag!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar