torsdag 17 juni 2010

Växtkraft

I våras så skulle jag vara duktig och vattna mitt Hibiskusträd med näring från jobbet. Det är en ganska stark näring som heter Bycobact som man måste blanda ut väl innan man vattnar. Det är också viktigt att inte växten har det kruttorrt kring rötterna när man näringsvattnar för då kan rötterna brännas och växten får skador.

Så jag vattnade och det tog inte många dagar förns alla blad skiftade i gult och min fina Hibiskus såg verkligen inte ut att må bra =( Jag gjorde en chansning och beskar trädet mkt hårt! Dvs klippte bort alla blad och klippte in grenarna en bra bit. Det var ju ändå ingenting att ha.

Nu ett par månader senare så börjar trädet att se riktigt fint och friskt ut. Ingen är gladare än jag, vilken tur att jag inte slängde plantan. Här får ni se utvecklingen.







Idag, äntligen kom min kattskylt. Jag är så nöjd *hihi*
Imorgon ska jag fara till veterinären med Diamant och röntga hjärta och njurar, hoppas nu att allt ser bra ut!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar