tisdag 8 juni 2010

Blommornas tid

Loke är en riktig nattkatt som är ute hela nätterna. Jag antar att han smyger runt och tar en och en annan mus. Dom han lämnar äter skatorna upp. Härom morgonen så hade Loke inte tid att komma in för att han lekte med sitt byte innan han åt upp det. Grymt kanske men så är livets gång. Jaja, hursomhelst så såg jag från badrumsfönstret hur en skata satt bara en meter ifrån och var väldigt intresserad av bytet. Tillslut tröttnade Loke och skrämde iväg skatan och tuggade i sig musen.

Det jag skulle komma till var att i morse när jag åkte till jobbet så gick han och lade sig på min väska och när jag nu kom hem, tio timmar senare så ligger han kvar på samma väska. Jag tror faktiskt inte att han har rört sig på hela den tiden =)

Nu är det ju så underbart vackert ute med alla blommor så sprider sin väldoft i trädgården. Var tvungen att, precis som alla andra *hihi* föreviga blommorna med kameran.







Den roligaste blomman när man är barn måste väl ändå var maskrosen!! Iallefall när den är överblommad och man kan blåsa på den =)







Har faktiskt kollat in Astrids tuttar idag men JÖSSES vad svårt det är att se!! JAg vet att jag är ett par dagar för tidigt men ändå! Lägger ut bilder på torsdag så får vi se om nån har något klokt att säga ;)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar