söndag 13 juni 2010

Lantliv

Idag for jag och Lowa iväg till Ann. Jag hade nämligen blivit lovad att jag skulle få en zinkhink av henne. Jag älskar ju som bekant gamla saker och zinkhinkar kan man inte få för många utav =)

Vädret var växlande så det var ganska skönt. Ann har ett helt gäng med får som hon ser skillnad ( ! ) på och har döpt. Jag fick träffa fåren när dom var små lamm och då fick ett av dom små lammen det vackra namnet Tommy. Som liten var han helsvart, nu var det nästintill bara huvudet som var mörkt men det var iallefall lätt att känna igen honom då han utmärkte sig från dom andra.




Vi hade med oss ett paket Falu rågrut och det tyckte dom var smaskens! Lowa provade att mata men lite läskigt var det.







Vi bor på landet men där hos Ann är det ännu mer landet med fåren så nära, knappt att man hör några bilar och där finns faluröda hus. I ett av husen finns det en massa fina gamla saker, tycker jag ;) Förutom zinkhinken så hittade jag en vacker sliten stol, några trälådor och en kopparbalja som jag fick med mig hem. Ingen är lyckligare än jag!







Till sist måste jag visa bilder på saker som inte har använts på väldigt lääääääänge =) Ganska charmigt, eller hur ;)







Katten heter Sotis och bor på gården.

Kram M

1 kommentar:

  1. Your blog more interesting and beautiful.
    Visit: www.coisinhasdamarcelaparablog.blogspot.com.
    ALL FREE. They are backgrounds, banners, buttons, ... and more.

    PS: NEW BUTTONS FOR BLOGLOVIN!

    SvaraRadera